crappy talk the right place to spreading my 'thought'...

daNnz's juKEbox


Sunday, October 16, 2011

Sana Sini

ehemm.. lama dah x update blog ne, sbb tue aku mls nak blogging pun hahaha. apa2 pun smlm agak best skit gak lah bg aku berbandingkan ari2 yg sblum ne,. byk aktiviti yg x dirancang terjadi, smpai terkejar2 kluar dri train dlm ujan plk tue .. sronok lah at least weekend kali ne xlah sia2 duduk dlm rmh je

actually pagi smlm destinasi 1st ke Sentul Timur, mmg dah set awal2 pun.. me and the gang (zanti,mazz,syikin and syah) gi bekpes nasik kuning home made yg di offer oleh zanti and mazz, exited jgk lah sbb kat sni mmg ssh nak dpat nasik kuning ne hahaha..

spt yg di janjikan, aku dah sampai on time plk tue hahaha... nak mkn pnya pasal perut pun dah lapar dri pagi x mkn apa... tpi agak skit malang lah sbb sang  tukang tukang masak  2 org tadik tue, kuali berbunyi lgi x siap2 hahahaha.. sapa suruh janji awl dtg kwang3x.. kelam kabut nmpkk??  hahaha mengelabah lah tue.. guest dah sampai tpi x ready apa2 lg padan muka, aku ngn slamba badak je drg ne pekik jerit2 nak makan smpi ke dapur drg aku sergah tgk apa yg ada hehe...


uioo... sodapp ne.wangi nasik kuning ngn sambal ne.. lama dah x melantak resepi ne hahaha x sabar dibuatnya..sambil2 nak tunggu suma na siap, another local punya kuih di hidang sbgai pemujuk perut yg lapar haha ..lupa plk resipi apa ne hahaha. nak tau tyn drg lah aku tau makan je.. layannn gak lah kuih ne huhuhu sabah jak ada ne tau, klu nak ikutkan ati nak jer aku bedal bagi abis nasik kuning pnya psl berkorban lg lah sedikit masa hehehe...

finally suma dah ready me and the gang bersiap sedia lah nak 'perang' hehe.. thx to zanti and mazz sbb bekpes yg sedap2 tue... boleh repeattt ne!!


stage 2.. makan dah makan, gosip dah gosip.. tue rutin kitaorg lah sesi gosip mesti ada hehe ptg tue saje kluar nak lepak tempat lgi, next destinasi PWTC, apa yg ada kat sna plk???..


yepp.. HALFEST 2011, mcm2 jenis pameran lah yg ada kat sini org ramai pun dtg berpusu2.. mmg sesak lah ssh nak gerak hahaha.. aku bab2 mcmni mmg leceh skit lah. yang berempat lg tue sronok lah drg aku tgk jer hehe. klu nak ikut kaki drg mampus lah aku nak catch up ..sumtimes tue snyap2 aku kluar kjap, biar drg jer lah 'window shopping'.. haha sesak, rimas, panas tue yg buat aku xleh tahan sgt hahaha.. btw, enjoy gak lah tgk pameran2 kat sni.. macam-macam ada..




dalam byk2 booth pameran yg di lawat.. booth ne jer lah yg btl2 menarik minat aku hahaha. Angel Cupid Kitchen.. nama pun dah comel. sedikit info psl ACK, specialized in macarons,cakes, decorated cookies, bread puddings & candy buffet table.. more detail pls visit www.angeltreath.com sempat promo lah plk hehe.. kenapa menarik minat aku?? bkn sbb aku nak jadik baker chef pun, but cakes dan cookies yg comel2 tue lah seakan play doh jer..  sempat gak lah click-click few picture =)

  





dekat 2 jam lebih gak kot ronda2 dlm HALFEST ne, nak kejang kaki pun ada ne hahaha, klu nak ikot rentak geng pompuan (zanti,mazz,syikin) mcm drg ne bagi 8jam nonstop window shopping pun, bagi drg bru 8 minit kot hahaha..but thx skali lagi kpd aizat(btl kah tue namanya mazz) opismet mazz..  u r savior to me hahaha psl apa???.. brader tue kol katanya ada tiket free tgk teater kat Istana Budaya, The Secret Life Of Nora ..tue lah pementasan yg berlangsung ptg nti uiioo tiket teater tue beb, koman2 pun mau 3-4 ratus satu tiket ..brader tue offer semua skali 5 org bleh masuk dpt tiket hahaha, so on the spot dlm ujan2 me and the gang rushing lah gi destinasi seterusnya Istana Budaya.. siap lari2 dlm ujan pun ada hahaha siuutt.

di pendekkan crita .. masing2 dah ada tiket tgk teater, in the end apa yg berlaku.. gals team zanti,mazz, syikin jer  yang layan teater tue... boys team aku ngn syah blah gi Wangsa Walk layan cinemaaaa hahaha ..


1911 : Revolution yg dibintaing oleh Jackie Chan... ne lah movie yg aku tgk, pergghh mmg best lah citer ne btl2 recommended lah utk di layann hahaha..lebih2 lagi kpd mereka yg suka tgk genre action and history. movie ne mengisahkan sejarah berakhirnya Qing Dynasty dan lahirnya Republic of China, hehe nak citer lebih pun x best kan klu korag ada masa free gi lah tgk..

Final Stage 15/10/2011.. teater pun dah abes... movie dah abess yeahh dynasty qing dah jatuh haha.. mlm tue plk me and the gang gi layan ikan bakar kat Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan, Port Klang... perut dah lapar kena melantak heavy-heavy ne hahaha.. ikan cencaru (ikan jaket), sotong, ikan kembong, antara menu yg kitaorg blasah lah ... licin lapar punya psl hahahaha. Kol 10 lebih mcmtu bru sumanya da selesai, perut dah kenyang hehe ..mata pun ngantuk badan dah letih, back to KL semula then majlis bersurai =)..  huhu mmg happy sakan lah lepaking time ne hahaha.. -end


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...